Sunday 21 April 2013

Ayam Masak Kunyit.


Assalamualaikum semua! ok. malam ni saya nak share sikit resepi pertama yang baru saya belajar. saya tak kedekut ilmu kan? puan-puan yang berada di luar sana? Ha! ini dia :


1. ayam potong dadu
2. gaul dengan kunyit, garam, ajinomoto dan pati ayam
3. hiris bawang besar (ikut suke hatilah nak hiris brape banyak)
4. tambah sikit tepung gandum
5. minyak 3 sudu besar.
6. terpulanglah kalau nak tambah sayur ataupun bahan tambahan.


Simple tapi sedap. rasanya tak pernah tak sedap lagi kot. jadi,, korang yang dah terlajak baca ni cuba-cubalah kat rumah. mana tau jadi feveret ke. kalau rajin,, jemputlah datang lagi ek kat blog saya ni :)

resepi: Sundari
bahan: Mama
tukang mencuci: Sundari
tukang hidang: Mama
tukang bukak tudung saji: saya
tukang makan: saya jugak :)

*Sundari- pembantu rumah (2012-2014)

No comments:

Post a Comment

Twitter Bird Gadget